CITARASA RINDUAN

Monday, March 14, 2011

Pengalaman seorang bekas pesakit Kanser Payudara

Sebelum aku beradu, memang aku tidur awal, untuk merehatkan diri dan dapat rehat secukupnya esok hari esok pula..maklumlah aku perniaga yang kurang rehat pada hari siang…
*****************************
Aku terpanggil untuk berkongsi  pengalaman seorang blogger yang pernah menghidapi penyakit no satu pembunuh wanita…iaitu kansel Payudara…sebelum ini, aku pernah berkongsi entry tentang penyakit tersebut…(awal aku berkecimpung dalam dunia blog pada bulan 4-2011)

Ku perkenalkan pada kalian…blogger Rohizat Ab Rahman

*****************************
“saya adalah seorang breast cancer survival..23 mac nanti genaplah 3 tahun saya selamat menjalani operasi mastec..(buang payu dara yang terlibat, sebelah) .... alhamdulillah,kini saya beransur pulih...dah setahun mula bekerja semula ..sebelum ni saya bercuti 2 tahun..(cuti cancer bergaji penuh).....saya x dibekalkan apa2 ubat kerana receptor saya negatif..tapi saya ambil suppliment..4 life..sprulina alken dan minum susu alpha lipid...
jangan takut hadapi ujian yang allah berikan..bukan semua orang berpeluang mendapat ujian sebegini..yang penting sokongan dari keluarga & orang yang tersayang.....insyaallah selamat.


PS: berat  yang memandang, berat lagi yang memikulnya….semoga blogger Rohizat Bte Ab Rahman, terus tabah mengharungi kehidupan…ku puji semangat gitunya melawat sakit yang dihadapi…

10 ulasan:

NadiRah said...

spirulina elken tu bagus rupanya..
mak ada sbotol bg nad suruh mkn..
tp liat sgt nak makan..
mulai hari ni nad makan lah!!

Citarasa Rinduan said...

nad--
kak pengamal produk elken..
spulina amat bagus...kalau amalkan awak kurang sakit2 like demam, salsema.....

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali said...

xsemua org Tuhan uji mcm tu..hanye org tertentu shj..y penting sabar walo ape jua bentuk ujian..=)

oo, akak ade restoren ae.,

Sunah Mohammad said...

alhamdulillah...kuatnya dia...

jeBateja said...

alamak....seramnya dgr....lelaki pun bisa kena oooo...

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said...

alhamdulillah...takut betul dengan penyakit kanser ni...tapi kalau dah ujian daripada Allah kena kuat hadapinya :)

rosmina samin said...

Alhamdulillah ^^ BTW Spirullina Elken tu mmg best, sy mkn 10 biji sehari... thn lapar langsung muahahaha

mamaijat said...

..salam ayu..
tq sudi jadi kawan & ziarah kak ijat.
dah ketentuan illahi,akak terpilih untuk menerima dugaan ini...akak redha.semuga ada hikmahnya di sebalik ujian tersebut....doakan akak agar lebih kuat & bertambah sihat untuk teruskan kehidupan ini.insyaallah.tq.

azzey said...

mmg respect habis dgn beliau

Empayar Marlisha said...

Semoga Sentiasa Tabah dan Tenang :)