CITARASA RINDUAN

Friday, March 4, 2011

Mukaku bukan muka kasihan........

Alhamdullilah…..
Syukur kepadamu Illahi,.

Akhirnya dengan berkat ketabahan dan kesabaranku..segala urusan di Johor berjalan dengan lancar.
Lepas nie dah boleh goyang kaki..selama setahun…hehehe

***********************
Kalau nak ikutkan semasa ambil no giliran, no yang tertera adalah 1186 walhal no semasa adalah 1086, maksudnya 100 lagi no kami…(dalam hati tawakal kerana Allah taala) amin……

Berpeluh jugalah aku dan pembantu aku menunggu………hampir jam 12 tengahari aku dah mula risau…no masih belum dipanggil baru no 1140…setengah jam lagi, kaunter KDN akan ditutup

*************************
Kalau ikutkan sah-sah kena tunggu sehingga pihak Imegresen naik rehat dalam jam 2.30 petang……
 
Entah macamana ada hamba Allah, yang berikan nombor 1141……..Ya, Allah.syukur kepadamu Ya Allah….rezeki di hari jumaat.

Alhamdullilah, selepas ke kaunter bayaran., dalam jam 12.25 nombor untuk ke kaunter stiker (pelekat) pun sampai……….Bila permit ditanganku……serentak kaunter semua ditutup…….

PS:Alhamdullilah…………..urusan selesai, hati pun senang……mukaku bukan muka kasihan. Tapi rezeki di hari jumaat…….


19 ulasan:

kakcik said...

Syukur kerana Allah mempermudahkan urusan Ayu. :)

eelobor said...

dah balik umah boleh buka mukabuku dan update status....

Citarasa Rinduan said...

kakcik--
alhamdullillah.........syukur sangat2
terima kasih kakcik sentiasa mendoakan ayu


eelobor--
hahahhaha...ko mmg!!!, aku rasa mata dah kunang2..nak tidur...petang nak belajer pasor

Panglima Muda said...

projek besar besaran ke

tun_telani said...

alhamdulillah... k'ayu wat ape kt imegresen tuh?

ANIS DIYANA said...

alhamdulillah...
syukur...

suri solehah said...

alhamdulilah..bila selesai satu kerja..rasa mcm lepas hutang kan

Kakzakie said...

Assalamualaikum Ayu,

Syukur alhamadulillah kepadanNya. Dipermudahkan urusan Ayu dan pembantu. Bantuan dtg tanpa di duga.

aLieF si Muncung ManiS said...

akak ku sayang,,sebenarnya orang yg bagi number 1141 tu adalah alief..alief nyamar jadi org lain...huhu...so,,terharu tak?? hehe

sissyira said...

salam

setiap ganjaran y diterima itu pasti sebab di atas kebaikkan yang pernah kita lakukan =)

Sham said...

rezeki terpijak tu...syukur...

CT NoArIzAh ArIs said...

Rezeki x semestinya dari duit atau kebendaan... dpt bernafas lagi hari ni pun kira rezeki gak kan?

kella said...

Syukur kak ayu... itu semua gerak geri yang diutuskan oleh Allah...
saya bersyukur kak ayu dipermudahkan di sana.. :)

kella said...

Syukur kak ayu... itu semua gerak geri yang diutuskan oleh Allah...
saya bersyukur kak ayu dipermudahkan di sana.. :)

azieazah said...

Kak Azie rasa kan, dulu dulu... mungkin AYU pernah tolong orang... tak ingat tak sedar sebab niat ikhlas memang kita tak ingat dah pastu...

dan harini ada orang lain membalas kebaikan kita..

Syukurrr...

Berapa Banyak “ter” daaaa...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Alhamdulillah Allah permudahkan. Memang sungguh miracle.

azila said...

Alhamdulillah..rezeki hari jumaat tu Ayu,...

mungelily said...

ni la nama nya rezeki kan..
tiap2 perkara dah ditentukan oleh NYA..
Alhamdulillah..berkat hari Jumaat..penghulu segala hari..:)

Citarasa Rinduan said...

pak din--
idaklah besor...hanya sambung benda yang perlu disambung

tun--
tun, sambung permit pekerja...

anis--
alhamdullilah, syukur..salam ziarah yer dik

suri--
sangat2 lega...kiranya nie kali ke 2 ayu uruskan selepas pekerja pertama dah disambung bulan january tempohari

kakzakie--
waalaikumusalam.........
syukur sangat2 kak, sebelum tu dah ke sana, boleh lupa pulak wang draf..rempit terua ke bank badar baru uda...jem ko..

syira--
wsalam, alhamdullilah..cara mcmtulah kita tak sedar yang kita pernah buat kebaikan

sham--
ibarat durian turun dari pokok..hehehe..duit turun dari langit...syukur


ct--
setuju sangat2....syukur masih dapat memegang erat suami dan family tersayang

kella--
alhamdullilah........terima kasih atas doamu sayang


kak azie--
kadangkala kita tak ingat sebelum nie kita pernah buat kebaikan..
ya buat ayu tarik nafas lega...
no ayu yang terakhir..dan bila permit ditangan..terus ada pengumuman...
KANTER TUTUPPPPPPP......18 kaunter terus dimatikan lampu..

kalau idah ayu kena tunggu 3 jam..pengsan

MM--
alhamdullilah MM, lega ayu..setahun boleh lupakan masalah yang mmg agak sukar nak uruskan..lagi dulu di bangunan TJB..now dah tukar ke taman Setia Tropika, kempas

azila--
syukur sangat2...lega ayu

lily--
alhamdullilah...................
syukur sangat2