CITARASA RINDUAN

Sunday, March 6, 2011

Citarasa Rinduan....


Selamat petang semua…….
Hari nie bertambah rezeki citarasa rinduan di hari ahad nan indah..alhamdullilah..syukur kehadrat illahi

Walau citarasa rinduan, tak sama macam kedai makan lain, malah nak setanding dengan Restoran yang ada di Bandar berdekatan…memang jauh berbeza…kedai pun bukan milik kami, hanya sewa dari koperasi dan GPW F sungai Sayong..

Nak renovate lebih-lebih…takut pula kena reject, yelah kan..hak orang



Dari dulu ramai yang bagi pendapat berniaga di luar seperti Bandar Kulaijaya, Kota Tinggi, Bandar Tenggara ataupun ada yang bagi cadangan berniaga di Kuala Lumpur atau Bandar-bandar yang berkembang pesat..

Tapi, kerana sayangkan halaman En zalie dibesarkan. Dan MIL dan FIL memang cintakan kampong dibesarkan dari mereka kecil lagi…….maka, aku sebagai mertua tunggal dalam family ini memahami keadaan sebenar..

Bukan tamo luaskan perniagaan…tapi kengkangan ahli family yang sangat kecil..

Doaku, agar citarasa rinduan,..tetap bertahan…walaupun usia citarasa rinduan dah melebihi 20-an..dan pelbagai dugaan yang melanda…Insyallah..selagi kudrat kami masih kuat..selagi itu kedai makan kecil itu kekal di kampong tersayang…

Insyallah..


PS: tiba-tiba nak kongsi tentang citarasa rinduan kat korang,

33 ulasan:

Gen2Merah said...

ooo, Citarasa Rinduan tu rupanya nama sebuah kedai makan. cayalah kak. saya suka dengan Melayu yang rajin berniaga ni.. berusaha sendiri..
Kalau dengan izin Allah saya datang sana nak singgah makan di sini lah.. Mana tau dapat makan free.. hhihihi.. Gurau..

LyNn'Azlina said...

sekali merasa pasti merindu kan kak ayu....

nba-Nur said...

Salam.. Unik nama tu.. Apa maksud di sebalik nama "Citarasa Rinduan" ye?

Nur doakan semoga bisnes kedai makan Kak Ayu bertambah maju.. Rezeki Allah ada di mana-mana, yg penting kita kena berusaha untuk mendapatkannya.

Mas said...

ayu..
moga citarasa rinduan terus maju...
satu hari nanti mas akan sampai gak..he..he..

Citarasa Rinduan said...

Gen2merah--
isnyallah...selagi kudrat kami masih bertahan..citarasa rinduan...bakal bertahan..

kalau kamu ke semenanjung Malaysia...kak pasti antikan kunjungan kamu.jgn risau kak belanjer, kalau malu..apa salahnya boleh jadi tukang bancuh kopi buat langsai hutang..hehehehhe

lynn--
pelanggan kata....kalau tak singgah citarasa rinduan..pasti terindu2 masakkan kami..hehehehe


nba-nur--
Citarasa Rinduan, citarasa - selera pelanggan kami kekalkan

rinduan-- selepas sekali jejak ke sini..pasti akan rindu dengan gaya masakkan kampung kami..

terima kasih atas doamu yer...insyallah..pasti dgn izinnya

Citarasa Rinduan said...

Mas--
daku tunggu kamu............terima kasih atas doamu

mama maman said...

moga2 CR terus maju dan maju.... :)
keep up good works...

bukan senang nak usahakan kedai makan.... penat tak terkira kan... tp kalu dah maju.... hasilnya lumayan seh... :)

ckLah said...

Meriah nampak kedai Ayu tu ya? Teringin juga cklah menjejakinya suatu hari nanti...kalau balik ke Johor!

Izan Ishak said...

izan doakan moga citarasa rinduan terus maju... kalau singgah kulai bolehlah kami singgah ye ayu~

Izan Ishak said...

izan doakan moga citarasa rinduan terus maju... kalau singgah kulai bolehlah kami singgah ye ayu~

Citarasa Rinduan said...

mama yana--
amin..terima kasih atas doamu....insyallah.......mula2 rasa terlalu penat sbb sebelum nie hanya tahu pegang pen..

alhamdullilah..mungkin sbb ayu jenis suka buat kerja pantas...ayu dah biasa situasi melayan pelanggan

cklah--
daku tunggu kamu..silalah singgah yer

Citarasa Rinduan said...

izan--
singgahlah...tapi citarasa rinduan menghala ke bandar tenggara yer...buka di kulaijaya

awak mmg duk johoR..? silalah join vlog blogger johor disedenak..kita konvoi ramai2...

azieazah said...

AYU,
rezeki ada di mana-mana. Yang penting jujur dan ikhlas dalam setiap perbuatan.

Walau lambat untuk mendapat perhatian, lama2 pasti orang akan sedar dan dapat menilai keikhlasan kita...

Moga bertambah murah rezeki.

Citarasa Rinduan said...

kak azie--
amin-amin..terima kasih kak atas nasihatmu..
dah lama tak dapat semangatmu..terima kasih kerana begitu akrab dan melayangkan pendapat kepada blog citarasa rinduan

amin

ieda said...

insyaallah kalau ada rejeki leh kembangkan layie kan .. sama2 kita doakan agar setiap yg diusahakan dpt berlipat ganda rezeki .. aminnn :)

jeBateja said...

Waka...waka...hebat akak kita ni...den mmg tunggu gambar kedai dipaparkan....nak tenguk kedai makan ni..mana taw tersesat kat sano....ahakz....leh jadi tukang bancuh kopi...ahakz

Adinda Amy Sensei said...

rasa mcm nak pegi je kat CITARASA RINDUAN tuu.....tapi jauh aaa kak...

Proud Mama's Dairy said...

Semoga citarasa rinduan terus maju dan berkembang.. AMIN!

IMANSHAH said...

Ayu semoga terus maju..owh ada nostalgia rupanya CR..Apapun, berniaga ni memang dituntut dalam islam

Ati Masrif said...

insyaAllah ada rezeki nanti
kalau kak ati berpeluang ke
rumah ayah akak yg baru beli
di kulai..kak ati pasti singgah
ke citarasa rinduan

Cikgu CTE said...

dah lama tak jejak kawasan sana...dulu masa budak2, abah sy selalu bwk jalan sana sbb ada ramai sedara yg duduk kat bt ramun...

Kengkawan said...

harap2 satu hari dapatlah singgah makan kat situ

tun_telani said...

moga Citarasa Rinduan terus maju ^^

Kakzakie said...

Ayu... kakak teringin benar nak makan di situ. tapi tak dapat lagi bayangkan dimana arah. Adakah kena masuk ke Felda Sg Sayong atau ke Bandar Tenggara.

miss mush said...

lapa.lapa.kak.ade laok sambal petai x?heheh. cube buat sambal petai belalang. :P

http://bonbonboncet.blogspot.com/2011/03/penah-makan-petai-belalang-tak.html

logorithm said...

Oooo... Citarasa Rinduan nih sebenarnya nama restoran Cik Ayu ker?

suri solehah said...

salam ayu..semoga rezeki ngan bisnes tu sentiasa kekal berpanjangan n sentiasa jadi tumpuan..

mungelily said...

ni ke kak citarasa rinduan..?
mcm nak singgah jer kalo sampai johor..:)
hehe...

Sunah Mohammad said...

saya nak makan situ jugak....

Citarasa Rinduan said...

ieda--
mungkin tidak..sebab family hanya nie sahaja..tapi mana tau..anak2 ayu boleh kembangkan??

jebat--
hah!! mai sini kak ayu belanjer

adinda amy--
jauh yang..sarawak dgn johor...tapi, mana tau satu hari nanti??


mama--
amin..amin.terima aksih atas doamu

cikgu iman--
alhamdullilah...setakat nie, berniagalah yang paling sebati dalam jiwa

kak ati--
amin, kat kulai ayah kak beli kat taman mana???

cikgu cte--
felda bukit ramun yer...nanti singgah yer kalau berkesempatan

kegkawan--
amin., kak belanjer

tun--
thanks dear

miss muss--
kak masak sambal petai lawan dengan udang..sedap tau..lagi2 petai belalang


ungle john--
yer, betul tu....tapi bukan restoran, tapi kedai warung jer

lily--
alahai..kedai kecik jer...tapi mengaluka sahabat yang kenal ayu

sunnah--
jom...................

munna said...

semoga Citarasa Rinduan terus maju dan suksess ye ayu....

Citarasa Rinduan said...

munna--
daku terharu..thanks

azzey said...

Satu hari saya akn dtg terjah sini..*tp dlm diam2 je...:)