Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Thursday, March 31, 2011

Kenapa aku susah payah nak sediakan menu petang?

Setiap petang aku akan memasak kuih muih jenis mudah hingga agak sukar…bukan untuk buat jualan… tapi, ku sediakan khusus untuk familyku serta pekerjaku…

Menu pun senang-senang jer,kalau bukan lempeng pekak feberet en zalie, sure aku buatkan donut, karipap, bingka atau kadangakala cengkodok ikan bilis/pisang..


Kalau ada lebih aku suka sedekahkan pada kedai bersebelahan, dan ada juga ku sedekahkan kepada pelanggan setia citarasa rinduan

Idaklah terro bab memasak kuih muih …tapi…aku nak pastikan family ku makan makanan ringan/kudapan yang kutahu berapa banyak kolori mahupun kolestrol didalamnya..

****************
PS; entry ini menjawab soalan seorang sahabat yang asyik menyatakan kenapa aku susah payah nak sediakan menu petang, walau aku selalu sibuk di citarasa rinduan…bukanku suka nak menyibukkan diri, tapi berkenaan makanan aku kena pastikan mereka (familyku) tak ambil ringan……





15 ulasan:

perjalanan pulang said...

biasalah... ada cok kodok pisang petang ni

Hudalatip said...

baguslah kak ayu..saya sokong..saya pun kadang kena alert jugak bab pemakanan ni, tapi bila time malas tu yang tak boleh tolong tu..huhu

miloaiskurangmanis said...

rajinnya ayu...

tapi kalo ada kelapangan boleh lah kan
cam iols yg keja opis ni
hujung minggu baru ada kelapangan

ibuintan said...

betul tu Ayu...

petang time layan family lak kan... walaupun simple namun ia amat bermakna

Sunah Sakura said...

ni kirenye yang berkhasiat la ye kak ayu...

Rina Rahamat said...

kalau sy duk sebelah umah ayu kan ke besh..misti ayu huloq² sepinggan dua kan..hehe


NUR ZUHAIRAH BATRISYIA

NadiRah said...

pikat suami kat perut kan kak kan??
mestilah sentiasa jaga makan minum..
kan kak kan??
hihihi

Lelord said...

nak sket jemput2 pisang

Yatie said...

mmng sedap makan ramai2....lagi2 cekodok ikan bilis/pisang..mmng best tul...suka sikap Ayu yg prihatin tu...

KatekateKite said...

akak, kite nak jadik isteri mithali lah nanti.... kite nak rajin2 masak untuk bakal suami kite n FMIL kite =p

memang tringin sangat2! harap2 dapatlah tunaikan niat ni nanti and dpt membahagikan masa dgn baik =)
----------------------------------
Wahhh . . . . ---> Ubat Mujarab nih! =D

eelobor said...

ikan bakar aku bila beb?

suri solehah said...

salam..salute lah ayu,,saya pulak tak tahu nape 4-5 hari ni malasnya nak masuk dapur huhu..tolonggggg...

Aku Anak Pahang said...

Payah2 kita carik biskut aje lawan ngan air minum petang :)

eqbalzack said...

salam ayu,
lega rasanya abg eq dah submit manuscript utk conference jun ni...
boleh la blogwalking blog kawan2 jap...
tapi april ni abg eq ada 1 paper final exam..doakan ok...

Cik Ecah said...

ptg2 mamam kudap kudapan cekodok pun sedap jugerkkk k.ayu...:)