CITARASA RINDUAN

Friday, March 11, 2011

Payah kalau macam nie..

Malam nie FIL ajak makan luar..katanya nak belanjer semua staff citarasa rinduan..
Makan malam pulak tu..

Adoiii..payah macam nie…
Mujurlah imanku.tak tergoda samada nak usik atau jamah makanan yang terhidang.. ada Siakap masak stim,Ikan Bawal 3 rasa, Udang goreng mentega, Tomyam, sayur Kailan ikan masin, telur bungkus, keropok goreng, ulaman dan entahlah... banyak gile menu yang FIL tempah....






Aku hanya jadi gurugambar…dan order lai chikang suam kurang manis…sekali perhatikan umai makan…ku senyum…umai dah lalu makan seperti sebelum ini..syukur





Ini air ku kurang manis dan semestinya suam…
Last sekali aku ambil gambar makanan yang sudah di habiskan oleh familyku dan pekerjaku..peeh…memang depa nie sapu habis….



PS: sebenarnya tika dan saat ini, aku hanya dapat mendoakan keselamatan dan kesejahteraan para sahabat Malaysia yang berada di jepun mahupun hawai…pelbagai video dan entry sahabat syerkan…aku hanya dapat menitiskan air mata sesama insan….Ya Allah moga terselamatlah kaumku dari bencana yang bukan-bukan..Amin

15 ulasan:

IMANSHAH said...

salam Ayu..saya pun tak sempat tgk berita dan bukak internet..rupa2nya ada tsunami..sedihnya

Citarasa Rinduan said...

cikgu iman--
ayu dapat berita dalam jam 5.50 petang..terus tonton berita jam 8.00 malam..
sangat sedih..nie, kawasan sabah/sarawak dan ambil lagkah berjaga2..area pantai minta dijauhkan jarak dari manusia

Sunah Mohammad said...

moga semuanya selamat kan kak..kawan saya pun de kat sana...huhu..

Nieza said...

wah sedapnya ayu menu kat atas tu...tumpang jamu mata jer lah....hehe btw sama-sama kita doakan keselamatan rakyat malaysia disana..amin.

Huszaini said...

Diet eh! hehehe..

Moga rakyat malaysia selamat lah hendaknya...

Citarasa Rinduan said...

sunnah--
betul tu..
mujur 100 pelajar disana selamat..berita terbaru di mstar online
manakala kedutaan Malaysia disana megalami kerosakkan kecil..


ieza--
ayu pun tumpang tengok..ayu tak makan malam...
amin..amin..300 rakyat Jepun terbunuh dalam tsunami 11 March 2011..
itu yang paling terkini

Citarasa Rinduan said...

papa kembar 3..
diet lama dulu..skrang mmg dah terbiasa tak makan malam.
amin..amin..rasa lapang bila 100 rakyat kita semuanya terselamat di Jepun

Yatie said...

Assalammualaikum Ayu,
Sama2lah kita mendoakan keselamatan kawan2 yg menetap di Jepun...moga mereka sentiasa di bawah lindunganNYA...Aminn.
= wow special dinner ni..

alinac lover said...

waaa esok ada kwn nk belanja yong makan ikan bakar..tp yong xnk p la..xslesa la rasanya hehhe

kak ayu nak yer shawl crumple tu?
nnti yong pos yer kat kak ayu :)

eelobor said...

ko tak guna speedlite ker? gelap jer nampak gambar tuh....

Mas said...

salam ayu..
mas pun tak tertahan rasa sebak tengok bencana alam tu kt jepun masa tengok berita.....
mudah2an semuanya selamat...
wahhh...baiknya boss..belanja anak buah makan....moga bos dimurahkan lagi rezeki..he..he..

ckLah said...

Wah...kalau gitu gayanya..memang payah sungguh! Hehe

tun_telani said...

k'ayu.. selamat bergathering hari ni. kim salam kt CMG =)

ieda said...

ayu kenapa x makan ?? ae u in diet .. kalau diet u boleh ratah laukk .. its gud ratter u take rice :)

aminnnnn kita doakan semua rakyat mesia mahupun rakyat jepun terselamat ..

mama maman said...

sama2 doakan mereka yg ditimpa musibah ini terselamat kesemuanya... takutkan kerap sungguh bencana menimpa...