Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, March 13, 2011

Vlog di sedenak bikin aku naik senak............

Syukur,,,,aku dapat update untuk berkongsi pengalamanku di sedenak…
Rasa syukur sebab diberi peluang bersua muka dengan sahabat yang turut hadir ke sessi vlog ben ashaari bersama cik mat gebu….

Nak tayang makanan cik mat ker???
Sat…aku pikirkan..
Sebelum tu…..jom..aku kongsi sedikit cerita



Blogger ady budika…. Aku banyak kali tanya kat semua sahabat yang attend…apasalah mata aku nie..tetap tak kenal si jejaka media prima tu. Akhirnya aku kenal gak…..hensem ko……….rajin jejaka nie...siap bantu cik mat lagi kat dapur....(hahahhaha....jangan marah ady).. untuk blogger black, kak dah puas cari url kamu... tak jumpa lah dik, sila tinggalkan komen yer..


Aku memang puas hari ini…
Bertemu dengan blogger yang paling ku admire dalam bidang masakkan…
Selain aku dah biasa dengan cik mat gebu yang paling popular dengan tiffin birunya..

Aku admire dengan blogger kak Yatie sinar kehidupanku…aku dan azila sama-sama nak sangat bersua muka dengan beliau..akhirnya….syukur..berjaya ko…, 

Kak yatie blog http://hersecretnotes.blogspot.com/  ini kepunyaan anakmu yer? terima kasih turut hadir yer...


Seterusnya matlamat aku semestinya nak bersua dengan kak Sari Yusa…blogger nie memang paling sempoi…terbahak2 baca setiap entrynya lucu dan meriangkan..begitu jua bersua dengan blogger alam sari nie
 *********************

Korang nak tau, tentang bro ben ashaari..korang klik sini …memang aku pun nak gelak jahat…..selamba badak ben terus makan, tanpa pelawa kami…hahahhaha..sebenarnya ben kurang sihat...sure tekak berselera nak makan..
opss…aku tayang pic dia yer….(nie sesudah dia makan nasi ayam tanpa malu dan segan).. 

Ben terima kasih sebab bagi tutorial free tentang DSLR yer........ banyak ilmu aku dapat kutip...tang pegang camera ben siap kata...kena ada stail...hahahhaha.... aku memang tak malu dan segan kutip ilmu dari Ben......(dulu sifu blog, now sifu DSLR)




Kak lieya a.k.a mamamya?? Sudah semestinya pernah ke temui sebab kami dah bersua tahun lepas, dapat lihat firas si commandor JR…wah!!!!!! Comel bangat..


Kak lieya, bawa adiknya..blogger zareth….memang cun abis…sopan santun jer..sesuai jadikan adik ipor…hahahahha….




Sue Joshua, baru pulang dari danmak, tetap happy bersama en suami dan anak kesayangan..sekali pandang sue dah kurus lah…bak kata blogger sis lin bisikan hati…dah lama sue tak pekena belacan…….hahahha…(sis lin nie, buatkan suasana gathering bertambah kecoh habis……kesian sis lin, tongkeng ayam abis ko…..)

Blogger kasawarimacam biasa…jadi tukang gelak….walau pertama kali kenal dengan bro kasawari…aku tau dia memang happening…



Tentang blogger UTM skudai yang ku panggil UTM the gang…surelah yang paling glem si sunnah……korang nak tengok pic dia??? Sorry naik lori, tak boleh..…aku dah tempah untuk model muslimah versi citarasa rinduan…duta paste bandungku…
 

3 lagi, sahabatnya blogger sara, nadirah dan shahsyaz….walau malu..depa memang best…tak kekok bawa mereka join ikut sessi vlog hari ini……..(sesuai buat calon isteri nie)
***************** 

Susah nak kata, spotting habis bersama family tersayang, blogger masakkan nie…kurang sihat rupanya…oleh kerana nak gathering sekali lagi….walau kami dah bersua tahun lepas…tetap di pujuk en suaminya…(peeh, aku dapat khidmat nasihat free dari en suaminya lagi…..)
Terima kasih yer en suami mak et…

*****************
Ops………lupa pula nak kenalkan blogger cikgu azreef (hijrah), terima kasih sebab tetap hadirkan diri, walau di pagi hari ada mesyurat PIBG…aku banyak kali pinjam cikgu azreef jadi fotografieku…heheheh….sifu ku nie..

****************
Pertama kali bersua blogger melayu frustasi, aku nak ucapkan ribuan terima kasih sebab menjayakan sessi vlog ini…pertama kali aku baru masuk blog beliau….moga ukhwah kita berkekalan..





Jjutaan, terima kasih kepada tuan rumah iaitu cik Mat gebu, yang bersusah payah menyediakan juadah untuk kami…
habis berselerakan dapur dan rumah cik mat hari ini..

Harapan ayu, cik mat tak serik dengan kedatangan kami semua yer…….
Syukur sebab 12 hb march 2011 tercipta sejarah antara kami semua.




37 ulasan:

Masrini Karim said...

wahhhh..cayalah...congrate pada semua blogger yang hadir..

Yatie said...

seronok bertemu Ayu dan rakan2 yg lain....muka akak terkezuttt....kih3..

Unknown said...

cikgu masrini--
terima kasih...insyallah if ada lagi..kak ayu ajak cikgu yer


kak yatie--
kak......ayu lagi terkejut..sebab kak kecil molek orangnya..terima kasih yer sudi menghadirkan diri..kirim salam pada en suamimu..

Kasawari said...

Aduhai.. x silap dah lama follow blog Citarasa Rinduan Mee Bandung Sg Sayong ni.. hehe.. apa2 pun salam perkenalan.. ermmm happening ker.. ? x ler.. malu sgt2 tadi.. ramai blogger femes2 dan tegar2 hehe..

mmg terbaik usaha sebegini.. tabik spring aku.. pasni kita leh gather2 lagi kat Sg Sayong plak.. hehe..

Sunah Sakura said...

akak~~~~ terima kasih~ :) nanti saya jadi duta paste bandung ye! :D

Kasawari said...

jab jab.. mana gambo Mat Gebu? huhu.. masih simpan lagi ek.. hehe..

munna said...

seronok nya ayu... munna pun tercari2 mana gamab cit mat yg gebu tu?

Cik Sara said...

best3x.. thanks kak tumpangkan kami sampai ke rumah Mat Gebu..=)

Kasawari said...

ada tu gambar ramai2 tu.. yang dok hujung sekali pakai jersey barcelona tu.. :p

Unknown said...

kasawari--
nanti ayu open table...hope sudi datang yer..

kalau tak ada kasawari..alamat..senyap gelitalah vlog tadi...maklumlah..semua malu2..hahahhaa

tang gambar cik mat?? dah simpan dalam kotak itu mamat sedenak...biarlah rahsia........


sunnah--
kompom yer...kak ambil kamu jadi model...hehehhe


munna--
sangat seronok....cik mat malulah..tak sempat nak ambil,..nanti tunggu vlog cik mat yer

Unknown said...

cik sara--
terima kasih yer dik turut join....kak suka sbb kamu semua tak kekok, laya kak ayu yang kepoh habis..hahahha

kasawari--
ehem...promote diri nampaak??
nasib ada si mamat kasawari kalau idak!!!!...pengsan dan mati kutu daku hari ini

Cik Pulau said...

nape la kak Ayu letak gamba2 makanan tu sume.. memang saje kasi cik pulau jelez kan..

adoii.. dah tengok pun dah tau happening.. apatah lagi kalau dah ada kat sana.. arghh... jelezz2!!

Kasawari said...

ok ok.. jgn lupa kasitau kalau mau open table... ikutkan skrg dah jarang lalu jalan sg. sayung lepas jalan baru sengkang-inas tu dibuka.. al maklumlah mertua saya di Sg Sibul..

cuma tadi terkilan tak dpt jmpa Abak (ayah Mat Gebu).. selalu kalau dtg mesti seronok berbual dgn Abak.. mcm2 cerita dikongsi.. terutama pasal cerita pancing..

Unknown said...

cik pulau--
walah.........lupalah kat kamu...abis makanan kami sapu..lagilah2 enak2, sedap, serta berkrim rasanya...

nie pun sedawa kek straberry

Unknown said...

kasawari--
bak mula-mula ada, muncul sekejap jer...maybe dia tak larat nak layan kita semua..ramai ko...mau pengsan dibuatnya...

bila dah bersalaman..dia terus keluar..
ala...nanti kita pergi lagi..borak dengan bak dan mak yah yer

Kasawari said...

oh ya ker.. maybe dah ramai2 tu x larat nak layan..

mmg seronok borak dgn abak dan mak yah.. mak yah kalo borak mesti mcm2 cerita..

Unknown said...

kasawari--
itulah kan..selalu merekalah jadi peneman kalau kesedenak..tak kering mulut berborak..

semoga bak dan mak yah diberi kesejahteraan tubuh badan...suka melayan mereka..ibarat ibubapa sendiri..

Ben Ashaari said...

terima kasih ayu bagi kuih tart tu.. simpan esok.. hehehe... macam macam dah makan ni ... tqqq

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

adoi..ruginya kak..iqbal kena pegi jb td..kalau tak boleh join..hehe

Unknown said...

ben--
sama-sama...dan terima kasih sebab tunjuk ajar ttg DSLR..ayu mmg zero ttg dunia fotografie...always welcome

iqbal--
iqbal..tulah..kalau idak dah sah2 awak dapat makan dan jumpa kami..
tak apa...akan datang yer

Sunah Sakura said...

hehehe...kompom2!!!

Lelord said...

Benonya xmo komen pasal jeles. Ekeke nk wat camne x dpt nk join. Lenkali arrange lg ek tp time akak ade kat mesia la

Kelab Kembar Malaysia said...

Meriahnya laporan! jeles ai! huhuhu moga ikatan ukhwah yg terjalin berkekalan..

tun_telani said...

Jelesnhyer!!!!!!! uwaaaaaa~~~~~~~

Masrini Karim said...

hehe..ok cik ayu..ape2 roger..mane tau lepas neh gath kat citarasa rinduan plak..fuhhhh..glem sayong...hehehehe...

Kakcik Seroja said...

Meriahnyaaaaa... apakan daya kakcik jauh di sini...

shahsyaz said...

huhuhuhu.....

sy mmg calon isteri yg baik..hahahaha..x pernah membazir klu mkn...
hehehee

Aku Anak Pahang said...

Salam Ayu, wah mmg meriah macam2 juadah ada :) gambo CMG x de ker :)

hentian said...

IM - gigit jari..

Sham said...

waa ada perjumpaan ler...besh...

ibuintan said...

bestnye menu CMG... nengok je lah

NadiRah said...

thnks semua..
kak ayu pesan "jgn serik"

yer...kami tak serik nak join lg..
heheheh

shahjiehan said...

kereta antik tuuhh!!! hahaha.. sp punya tuh! very nice!!

Mat Gebu said...

salam ayu..maaf baru dpt BW..terima kasih sebab sudi jadi wakil saya semalam..kalau tak de ayu..aku pemmmsann lahh nak kata miss lolly..haha, tapi memang lain kann semalam, rasa lebih santai dan tenang serta tak delah stress sangat..releks jee, tu pun lepas aku bersalin 3 kali...erkk..hehe

Cik Ecah said...

seronoknyerrr ramai bloggers2....huhu
mkanan pun best2 ya k.ayu...:D

kisahwanida said...

Salam kenal....
Bestnya dapat jumpa ramail blogger.... saya ni baru nak menceburi bidang ni....

follow u yg ke800

My Bloggie ! said...

best dapat kenal senior2 blogger ;D