Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Friday, March 25, 2011

Aku dah sambut Earth Hour dulu............



Nak kata terkilan, idak lah….
Nak kata kecewa….pun idak..

Ingat nak bermalasan, nak bangun lewat sikit dalam jam 6.30 pagi…baru uruskan persekolahan umai.

Rupa-rupanya tak sampai 4 jam terlena, amik ko……..karen tiba-tiba mati (black out)……rumah aku jer pulak tu…bila selak jendela, jiran semua terang berderang..sah ada masalah dengan suiz ni……

Dengan mood ala-ala melayang, gagah jugak diri ke rumah bawah…cari suiz utama…

Eik!! Awat molek benor, 
FIL dan MIL turun tanyakan apasal aku tak hidupkan suiz………….. em……dan jawapannya………suiz kat luor rumah terbakar ko….tu tengok gambar yang aku kongsikan, ada 3 benda pada satu papan, benda yang belah kanan..dah hitam kan???



Dugaan betul, walau jam 3.15 pagi……….terus call pakar wiyering (betul ker, ejaan aku?) mujur dalam setengah jam masalah sattle.,tapi,.untuk sementara jer…
Karang akan diperbetulkan dalam beberapa jam lagi………
Maksudnya, aku kena cepat-cepat membasuh pakaian….dan mempergunakan keperluan elektrik yang ada sebelum pekerja-pekerja TNB datang….

Fuh!!!!!!!!, apapun…selamat pagi jumaat sahabatku semua…….cancellah bermalasan, sure tak best bergelapan di dalam rumah...........aku dah sambut Earth Hour dahulu.


PS: SPA? Rasanya tak jadi kot……berurut rasa jadi………

9 ulasan:

senyumSOYA said...

hhehehe...best tu..bagos akak..
jimat elektrik..hehehhe...malam esok same2 kita bergelap ya...hhihi

tun_telani said...

olo olo.. siannye akak ku sorang nih.. xpe, pas siap semua keje, gi berurut ye..

norhidana said...

wah2... ni betul2 sambut earth hour nih... hehehhe

sarah-najwan said...

xpe..tu kira sambut gak

tahun lepas..kwsn umah saya
menjadi acara mingguan xde karen..
bukan earth hour..earth week..hahahha

skrg up sket kpd earth month..hhee

tapi esok..saya rasa cam nk sambut gak earth hour..

Cik Pulau said...

awal akak sambut earh hour.. ahaha..
tapi kan kak.. kalau bagi cik pulau.
takde letrik tu lagi bagus daripada takde air..
kalau takde air..aarghh... terseksa...^^,

mama maman aka yana said...

seksa takde karan.. lagi seksa takde air... berpindah randah tau... :)

My Little Diary said...

salam

baru niat nak bermalasan... dugaan tuhan bagi... ermmm tuhan tak suke kot kita nak bermalasan.. hehe

miloaiskurangmanis said...

terawal uols ber-earth hour...

iols tak penah kena lagi le
keadaan camni...

Aku Anak Pahang said...

Assalam, ada hikmahnya berlake tu :)