CITARASA RINDUAN

Tuesday, March 8, 2011

Aku buntu......

Agak tertekan perasaan aku takat ini

Petang tadi, selepas membelikan umai lollipopnya..ku dapat khabar yang paling menyedihkan pada seluruh ahli citarasa rinduan

Ika, pembantu kedaiku yang memang agak lama bekerja dengan kami, terpaksa pulang ke kampong secara tiba-tiba..terlalu mendadak pemergiannya ..ibunya yang memang duduk di sini..menyuruhkan pulang pada 14 hb ini

Kalau diikutkan nafsu amarahku..memang aku akan katakan tidak, namun….sebesar mana pun kekerasanku..manakah nak sama, bila ibu IKA telah membeli tiket balik ke kampong secara sembunyi

Macamana cara aku perlu tegas???
Macamana cara hendak aku katakana?

Kelu lidah ini, berat hati ini.. Ya Allah.hanya tuhan sahaja yang tahu…
Aku redha dengan pemergiannya, perlukan aku marah pada IKA yang tak tahu apa-apa? Atau ibunya yang mungkin ada alasan tersendiri untuk kebajikan anaknya??

PS: ingin sekali aku bersemuka dengan ibu IKA…kenapa keputusan ini terlalu mendadak?? Walhal permitnya baru ku sambung 14 febuary 2011…..dan 5 tahun dia berkhimat denganku

22 ulasan:

eelobor said...

aku ada...boleh tolong2 apa yang patut kat CR sana....

Citarasa Rinduan said...

eelobor--
eik, jangan main2 ooo....kalau aku upah seposen mau ker??? sure ko tamo kan?

Cikgu CTE said...

mmg tertekan kan??? dulu saya ada maid indonesia jgk...nk balik kg katanye..abang kawin..tak mau kerja lagi kat Malaysia...okeylah...sya antar balik ...

tup2 dgr cerita dah kerja kat umah cina selang belakang umah saya...tak ke bengang???

agaknye gaji yg kita kasi tu sikit kot...

tulah masalahnya kalau ada pekerja...silih berganti...

sabar jelah ayu...mungkin lepas nie ayu dpt yang lebih baik...

tun_telani said...

kalau k'ayu dh sambung permit dia, maknanye dh bayar segala bagai la kan. kesian k'ayu..
selalu gak dgr maid indonesia wat hal.. moga k'ayu sabar mhadapi ujian nih. iA ada hikmah..

Cikgu Nurin said...

Hmmm..nampaknya entri kita hari ini, entri melepas geram dan tekanan perasaan ye Ayu...

Inilah masalahnya dengan diorang ni, dilayan bebaik pun, serba tak kena, Kalau kena dera, kena pukul tu, tahan pulak...

mungelily said...

assobaru minal iman..:)

erienz said...

siannye ayu...maybe ada hikmahnye tu..sabar yer...

cikgu isza said...

salam ayu,
klo dia nak pelepasan.. minta ganti rugi..
ada dlm syarat x?

Kakzakie said...

Assalamualaikum Ayu,

Inilah risiko yg sering dihadapi pengusaha negara kita yg menggunakan warga asing. Bila telah selesa sama ada balik kampung betul atau sebenarnya ia akan dtg kembali mencari majikan baru.

Pembantu rumah kakak dulu selepas 3 tahun ikut kakak dia balik kg katanya tak mahu dtg lagi. Tiba-tiba boleh kakak jumpa lagi kat Senai juga tapi dah kerja dgn org Cha ya nun alif. Tudung pun dah melayang. Apa daya kita.

Kes Ayu kalau ditahan bimbang merosak sesuatu yg tidak diduga pada CR. Biar dia pergi.

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Kesiannyaaa.. moga Ayu sabar, serahkan semuanya pada Illahi.. berserah & tawakal. Mudah2an ada hikmah yg tersembunyi.

mama maman said...

mmg berat dugaan Ayu nih.... dah renew kontrak.. tiba2 nak balik... kekadang diorg nih suka macam2....

mama maman said...

mmg berat dugaan Ayu nih.... dah renew kontrak.. tiba2 nak balik... kekadang diorg nih suka macam2....

ibuintan said...

sabar je la Ayu.. kang ditahan kok lain pula jadinya..

mungkin maknya dah ada perancangan lain agaknya

rugilah permit tu kan..

Melur Jelita said...

Kasihan Cik Ayu Jelita...tak perlu tahan la..dia nak balik , balik je..sellaunya nak kerja kat lain tu. kalau nak jumpa mak nya pun, basuh je cukup2..luahkan segala rasa tak puas hati..lepas tu dah...kalau sanggup la...he he he

Tetapi saya, suami selalu suruh sabar je. Biar je

IMANSHAH said...

ingatkan dia org johor, rupanya minah indon

DeQdEq said...

cabaran buat akak ye...sbr ye kak....insyaAllah ada jalannya nnt...

ainnoraini said...

sabar ye ayu...

itu semua dugaan...buat ayu lagi kuat dan tabahkan...

ArMie said...

sabar ye, ayu... semoga perginya dia akan membawa ayu kpd org lain yg lebih bagus lagi... dugaan tu...

logorithm said...

Agaknya kes yang sama berlaku kat abang I. Maid Indonesia jugak... dah kerja 5 tahun. Dia balik kampung terus tak balik-balik tanpa khabar berita. Sempat jugak dia mencurik sedikit duit. Abang I halalkan jer. Nak buat camner?

cikpuanhady said...

huhu..semoga kak Ayu dapat pengganti yang lebih baik..

Jom skodeng :Notre Belle Histoire

Jom skodeng :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

munna said...

yang ini mmg buat kita marah... baru je renew permit dah nak balik... yg teruk tu terus tak dtg sini semula... buat rugu je renew baru.... munna selalunya klu nak renew permit diaorg tanya betul2 dulu samaada nak kerja atau taknak... agaknya mak dia suruh kahwin kat kg agaknya

azieazah said...

Begitulah, kadang2 pengaruh luar sukar sekali kita kawal.

Dan bila hati sudah melayang jauh, apa upaya kita untuk menahan menghalang.

Redha kan jer lah...

Siapalah Kita Untuk Diagungkan...