CITARASA RINDUAN

Thursday, March 10, 2011

Aku yang tua pun penat, inikan pulak kanak-kanak…….



Urusan di hospital mengambil masa yang agak lama…
Ujian ultrasound untuk memeriksa tahap kesihatan buah pinggang en zalie..

Tiada nombor diberikan, apoinment jam 9.30 pagi..namun aku sekeluarga hadir awal satu jam dari masa yang diberikan ..

**************
Agak malang nasib kami…2 jam ½ minit baru nama en zalie dipanggil, kalau aku yang masih sihat dah rasa agak penat, mengantuk, lapor dan macam-macam rasa. Habiskan masa dengan menyelak helaian akhbar hampir lunyai dibuatnya..mujur suratkhabar tiada nyawa…kalau tak???? Harus dikatakan…udah-udahlah puan Ayu…hehheheh

En zalie tetap tunggu dan sabar, tiada keluh di keluarkan…itulah en zalie yang penyabar orangnya..berbeza dengan sifatku yang kurang sabor..(waka..waka…)


Umai??.. jom lihat aksinya



Mula-mula sampai ke department x ray hospital sultan Ismail…melonjak kegembiraan..ada kawasan permainan ooooo…bolehlah dia layan dengan wajah berseri-seri..



Dah, start dah……..


Masuk 30 minit…… lihat aksinya dah macam ibu tarzan


Hah, nie apa pulak nie…penat lah tu…………



Eik….macam-macam karenah anakku ini


PS: ujian memakan masa dalam 20minit…… dan keputusannya adalah pada bulan april… ku doakan agar keputusannya negative…bimbang andai ada sesuatu  yang tersumbat dan menghalang buah pinggang berfungsi…, minta dijauhkanlah…….Amin

17 ulasan:

Huszaini said...

Moga tiada apa yang teruk.. Amin..

Citarasa Rinduan said...

papa kembar 3--
terima kasih atas doa kamu sklrg..

ckLah said...

Ayu...moga semuanya baik.



...ckLah dah dua tahun diberi ubat mengawal buah pinggang, dan setakat ini terpaksa menjalani pemeriksaan pemantauan secara rutin.

Citarasa Rinduan said...

cklah--
terima kasih yer atas doamu..
ooooo...hingga skrang still sama yer? TAKUT lah kalau kena cuci buah pinggang macam pesakit lain

IMANSHAH said...

kalau saya tertidor kroh kroh

Citarasa Rinduan said...

cikgu iman--
sorang2 sure...hehehehe..dengkur lagi

aNa d'sKoDenG said...

moga incik zalie sihatttt sejahtera

Citarasa Rinduan said...

ana--
terima kasih yer.

padlie said...

Lucu tengok keletah umai :)

Semoga En. Zalie xde apa2..

siti murni said...

Umai mesti ngikut karenah emak nya tu...:) hehehe....

mudah2an En. Zalie sihat adanya..semoga semuanya ok ya ayu..:)

ibuintan said...

moga en zalie. okey dan sihat hendaknya..

biasalah kalau ada temujanji ngan dr kan, menunggunya dua tiga jam, periksanya 10 ke 20 minit je.. sabar yang penting

wah... berkelip2 DSLR dalam spital tu ye

Citarasa Rinduan said...

padlie--
umai??? mmg itulah keletahnya...
terima kasih atas doamu

siti murni--
wawawawaa....statment yang sangat kea batang hidungku..hehehhehe
terima kasih jua atas setiap doamu

ibuintan--
itulah..kalau ada apoinment,,mau2 ayu jadi penunggu setia..ehhehehe

PS: dslr?? malu nak tayang, gua kamera cikai...
DSLR besor sangat..pengsan doktor tengok,agak2 depa akan suspek wartawan kot?? ahahhaha

munna said...

semoga en. zalie tak apa2... klu pergi kat hospital mmg kakak meya tak suka... dia jenis yg tak boleh duduk diam... sekejap je dah buat perangai

pamjang rambut umai.. rambut anak munna tak boleh panjang mesti nenek dia cantas... rimas katanya

Gen2Merah said...

bestnya tengok telatah kanak2 kecil ni

iqbalhakimi said...

hehe..comel jer anak akak..iqbal xdapt nak join r kak nanti gathering tu sebab kena pegi jb..ada karnval jom masuk u kat persada..huhu

Syue Mustafa said...

Semoga En Zalie tidak mengalami sebarang masalah kesihatan.

azzey said...

Mudah2an resultnya nanti akan memberikan sesuatu yang baik2 je utk en zalie ye ayu...