CITARASA RINDUAN

Wednesday, March 30, 2011

Apa aku nak buat?

Wah!!

Kacau…….
Tersentak aku, bila dalam beberapa minit nan lepas, apabila aku menutup tingkap dan pintu sebab dah nak maghrib…..lalu makcik sebelah rumah….

Aku biasalah..bila nampak orang yang aku kenal sure tegur, ramah mesra gitu.. lagilah dah lama tak bersua..

Tapi……makcik tu boleh pulak kata, “ko tak ke rumah makcik hujung tu ker??”

Aku kata kenapa pula? (ayat ala-ala poyo……)

“Hari nie kan kenduri doa selamat 40 hari pemergian arwah suaminya”

*******************
Wah!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aku terus rasa macam nak pitam..

Dah lah tak tolong rewang satu hal

Nie….lepas maghrib apa yang aku nak bawa sebagai buah tangan?? Nak meroti dah lambat, donut lagilah jangan harap…apatah lagi nak bagi jemput-jemput pisang……..

PS: Apa aku nak buat??…….dah lah baru balik dari Citarasa Rinduan,kalau pergi selamba badak tanpa bawa apa2 okey ke tidak??.....

10 ulasan:

NadiRah said...

sedekahkan sikit duit untuk anak dia..
anak yatim kak..
ehehee...

Mas said...

setuju ngan nadirah...
memang dah tak sempat nak memasak...

akuanakpahang said...

Salam, kalau kat kampung dia orang bawak gula, tepung dll barangan yang bersesuaian :)

Ujang9897 said...

ok jer kak tak bwk apa2.yg penting dtg baca Yasin..=)

senyumSOYA said...

huhuhhuh...ktorng kt klate bwak gula ngn susu pekat akak~ hihihi

ibuintan said...

assalamualaikum Ayu,

tak sempat beli apa-apa, sedekah duit je... boleh juga dibuat belanja nanti

Kalamhati said...

yang penting menjenguk tu..
ayu bawak la gula or susu ke..
kalau kt tempat sy biasa org bwk gula sekilo dua..or susu 2 3 tin..huhu

siti murni said...

ayu..kalau kat sini,belah2 kampung diorang bawak barang keperluan sikit pun dah cukup..macam beras, susu dan gula..ikut kemampuan masing-masing la kan..orang kata habuan tak pergi dengan tangan kosong...

Yan said...

KAlau tak sempat, bagi duit je.. Esok2 boleh lah meroti...

jeBateja said...

ahakz....nyata seorang yg bz....ahakz...bisnes maju lah katakan...alhamdullah