CITARASA RINDUAN

Tuesday, March 1, 2011

Kucing masak kicap.........


Korang suka makan makanan yang berkicap tak??

Bagi pengemar kicap, sudah tentu nasi untuk santapan kalian dibasahi dengan kicap…kan??, sama macam orang yang suka makan pedas...kalau tak ada pedas2 sure tak selera nak makan....

****************
Aku tak terkecuali…dari zaman kanak-kanak sehingga sekarang, pasti kicap jalen manis akan menjadi pembuka seleraku..

Ingat lagi, semasa kecil, kalau ada nasi putih dan telur mata lembu dah rasa sedap sangat-sangat…sambil tu curahkan sedikit kicap keatas nasi atau telur…nyami


Tak kisahlah kalau dapat makan ikan , telur, ayam, daging atau apa sahaja lauk yang masak kicap..pasti tanpa bertahan akan ku ambil nasi putih…hehehehe




Tapikan, di citarasa rinduan…ada pelbagai jenis kucing….dan ada sahabat yang cadangkan aku masak kucing……katanya masak kicap..Em……….

Kalaulah kucing boleh dimakan…dah sah, sekilo kucing harganya dah setaraf dengan harga ayam, atau tak akan ada seekor kucing pun yang selamat berada di citarasa rinduankan? Kan?




PS:Kalau seekor boleh untung RM 50.00 wah!!! Makcik kayo……..

11 ulasan:

[newrule_ezatea] said...

kat thailand ade nasi goreng kucing..ewww geli gile..sampai hati diorang bunuh kucing hidup (T-T)

eelobor said...

hihihi, teruknya mak limah nih

ilham_un said...

hahhahaa..kat terengganu dulu ada pau kucing...uwekkkkk.hahahaa

logorithm said...

Phew! I tersilap tengok kat 'My favourites'... I thought Mat Gebu hari nih buat resipi kucing masak kicap! Har har! :-p

Abi Al-Baihaqi (RKA) said...

Assalamu'alaikum... semoga sihat selalu...

Kucing masak kicap kena goreng garing dulu... lepas tu letak lebih halia dan bawang putih baru sedap... kurang sikit hanyir dia... lepas tu grindkan lada hitam sikit sebelum hidang...

Muhamad Zaki Zafir said...

sy kucing2 liar blkg rmh makcik org bwk lari..dgr2 utk dimasak.adui pelik2 manusia.x puas lg dgn ayam itik lembu,kambing,kaki pendek, katak, ular, cengkerik, lipas.eee..

jeBateja said...

wahhhh....cuba le try test...sedap ke tak....ahakz...

kita suka masak kicap daging lembu....ahakz

mama maman said...

tolon jgn... bukankah kucing tu binatang kesayangan nabi.... lagipun takde selera la... sapa la nak makan eks..... tekak lain2 tp binatang peliharaan pun nak mkn ke...??? tak nak....:)

tun_telani said...

haha~ k'ayu nih.. terkejut tgk title.. ingatkn betul2 menu kucing msk kicap ;p

kakcik said...

Janganlah dimasak kucing tu.. kesian dia. Kucing yang datang kat rumah kakcik tu dah dihanatr jauh bersama anak-anaknya sebab berak merata2.. :( Sesekali, suami kakcik pergi hantar makanan kat 'mereka'.

azzey said...

Maaf ye ayu..geli plak saya dgr kucing masakmkicap tu..hu3..