CITARASA RINDUAN

Friday, December 10, 2010

Bekalan............

Salam pagi jumaat…syukur kita dipanjangkan usia…dapat menikmati dunia hakiki yang sementara…..disana pasti…

Pagi nie, rombongan ke kilang-kilang perindustrian makanan akan berolak pada jam 9 pagi..setiap jumaat citarasa rinduan memang bercuti

Bekalan?...aku sediakan mee hoon goreng…satu mangkuk untuk FIL,MIL dan en zalie (tanpa kicap), satu mangkuk akan ku tapau untuk aku dan umai bersiar-siar…(meeh hoon kami ada kicap…)

Gambar guna handphone, kalau kamera sure looding agak lambat….so, gambar agak blur…buat penambah rasa, sambal tumis cili padi dan telur dadar



(kenapa aku sediakan bekalan? Walhal dalam perjalanan mesti singgah kedai makan…jawapannya mudah…umai susah nak makan nasi, dia suka mee hoon, lagipun dapatlah jimat sikit wang untuk belanjer coklat banyak-banyak hehehehh)

Baru jam 7.50 pagi, umai belum bangun lagi…pakaian semuanya dah sedia..minta-minta semuanya selamat dalam perjalanan pergi dan balik

Okeylah…nak mandi nie, karang lambat,..,bas tinggalkan kami..~jangan tinggalkan kami……………….~ heheheheh

PS: untuk cikgu iman, selamat menjadi pengerusi majlis, untuk sis lin..hati-hati bercuti ke kuala Lumpur…

20 ulasan:

Ati Masrif said...

selamat semuanya

sedap mee hoon tu

norhidana said...

wah tgk mehun tu msti sedap kn... sdpnyer kalu dpt mkn... tibe2 je terasa nk mkn mehun hehehe...

selamat bercuci2 mata kak... semoga selamat ye dlm pejalanan

eelobor said...

salam pagi jumaat gak buat ayu,

nti malam nti update la sepanjang berlaku rombongan "cik kiah" yer, hihihi

kella said...

nak meehon juga laa..
umai samelah cam aunty kella ni.. suka meehoon.. tapi ibu umai takda pun buatkan untuk saya.. huhuhuhu...

;p

selamat berombongan ya kak ayu...

Mamamya said...

salam ayu...

anak2 akak pun suka mihun grg...selalu akak buatkan mihun grg singapore jer sbb x pedas kan...sesuai lah utk anak2....

selamat b'gumbira yer....borong coklat byk2... :D

Syafiq Rosli said...

yummy..menariknye sis..:)

EiJa ZaQuaN said...

bagusnye siap bw bekalan..selamat berjalan ayu..:)

Pala Maldini said...

aku tertanya2 la... kenapa mee hoon en zalie takde kicap ?

alinac lover said...

hehehe yong suka mee hon

Lelord said...

simpan cekelat tuk akak ek. x suka sangat bihun hahhaha mamamya tau nape ekekkee

Citarasa Rinduan said...

ati--
terima kasih, ayu masakkan termasuk untuk family

Citarasa Rinduan said...

dana--
thanks sayang..alhamdullilah..syukur semuanya selamat..

kak dah sampai rumah..terima kasih atas doa-doa kamu

Citarasa Rinduan said...

eelobor--
sangat suka dengan cik kiah yer..

krang, bubuh nama anak kedua...letak nama ala-ala kiah tau..hahahah

Citarasa Rinduan said...

kella--
nak berapa banyak?
mai ibu umai masakkan..hahaha

bilalah kita boleh bersua...teringin nak masakkan untuk kamu

Citarasa Rinduan said...

salam kak lia

kalau mee hon singapore ayu bubuh lada sula.

baguslah anak-anak kak diberikan meeh hoon dari mee kuning..

Citarasa Rinduan said...

shafiq--
banyak tau kak borong.hahah

Citarasa Rinduan said...

eija--
kamu dah balik bercuti kan??
suka2

tq eija

Citarasa Rinduan said...

pala--
jawapannya...en zalie pernah ada darah tinggi...so..kicap tak bagus untuk kesihatannya

Citarasa Rinduan said...

yong--
boleh jadi geng umai nie..

betul3x...

Citarasa Rinduan said...

kak lelord--
awat tak makan mee hoon?
tak apa...nanti tanya kak liah..

suprise........