CITARASA RINDUAN

Saturday, December 11, 2010

Nikah di bulan muharam? panas ker?

Assalamualaikum…

Selamat pagi….hari ini 11 disember….birthday abang aku AZLIEAYES….semoga beliau dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki….disamping berbahagia bersama kakaku ENN dan anak-anaknya yang comel-comel…

Agak hairan sebenarnya….untuk minggu ini aku tak dapat undangan perkahwinan,..agaknya sebab bulan muharam orang tak buat majlis nikah, tak berapa pasti kesahihanya…al maklumlah aku pun orang yang cerdik pandai bab nikah kawin..

Kita serah pada yang arif tentang hal nikah kawin bulan muharam…

Tapikan, nampak gayanya sebelah rumah macam ada majlis kenduri doa selamat..belum dapat undangan lagi…agaknya siang karang kena jemputlah tu…biasa kakak sebelah kalau buat kenduri selepas solat isyak….

Tunggu jerlah jemputan…karang aku tolong apa yang patut..,

Okeylah..nak ke citarasa rinduan……



PS: selagi belum tutup mata…kerja..kerja…kerja..(korang cuti-cuti kemana? singgahlah ke kilang lion di tampoi johor....borong sabun banyak-banyak..yang pasti ori...)

10 ulasan:

IMANSHAH said...

kenapa beli sabun kat kilang tu??dia bagi beli ke Ayu ??

ChiLaBaey's Spot said...

Selamat pagi Ayu... Kilang Lion yer... Hurmmm... Boleh kirim ni... :)

eelobor said...

nak ke balai polis....setel surat saman jer. hihihii

kella said...

hai kak ayu.... selamat sabtu...
sibuk nampaknya kakak ku sekarang....
hari ni takda apa aktiviti sangat! melainkan mengemas rumah dan memasak! adik nak datang rumah hari ni, so nunggu dia je.. :)
panjang pula berceloteh kat rumah akak ni.. rindu sebenarnya.. heheh ;p

tak tahu la pula tentang kawin di bulan muharram ni.. hurmm kena tanya orang lama..

ok! have a nice weekend kak... :D

Nur Azila Ismail said...

a.ah la kak . selalu byk jer undangan . hehe

Pala Maldini said...

apa yang panas nya ? aku ada undangan on 12/12

tigrismalaya said...

panas ker?...nak tau jugak kalo ader info sahih..

aNa d'sKoDenG said...

cam pernah dengar pasal nikah kawen bulan muharam..tp x tau laa kesahihannya. x elok kata org2 tua..
namun selagi x dapat bukti kesahihannya..x yah la duk pk bebukan kan?? setiap bulan Allah..ada kelebihannya...

Idalara said...

Salam Ayu..
rasanya tkde pulak sy terbaca dlm mana2 kenyataan atau hadis ada kata bulan Muharram bulan panas untuk bernikah..semua bulan sama je kan..kt kg sy tiap2 minggu ada saje kenduri nikah ni..mggu dpn ada minggu satu lagi pun ada..nampk gayanya kena balik melaka lagi lah ni..

Arif Iskandar bin Azlie ( Arif pictures ) said...

Thanks my sis ...