CITARASA RINDUAN

Friday, December 10, 2010

gigi rosak salahkan ibu juga....

Salam..

Baru sampai ke rumah….nak upload pic..lambatlah sangat….itu yang terus taip entry, bab kepenatan?....memang penat oooo..

Tapi, oleh kerana keseronokan rombongan ke industri seperti kilang Apollo dan kilang Lion (sabun)…aku tak rasa penat pun…

Umai pun bijak,…tak buat hal…sepanjang rombongan dia jadi budak baik…dalam bas pun tak banyak kerenah..

Mana taknya, sekarang umai dipenuhi pelbagai jenis coklat dan biskut….

MIL kata, “banyakknya coklat….umai makan banyak-banyak nanti gigi rosak…”

umai jawab….

“Nenek, ibu belikan ubat gigi kondomo lion dan berus gigi…, kalau makan coklat..gigi tak rosak….”


Alahai…aku juga yang dipersalahkan…sabor jerlah kan…nak buat macamana umai kan bijak……hehehehehhe

Malam karang bila gambar-gambar siap di upload…aku kongsi pengalaman yer…



PS: nak kemas barang-barang…shopping tak hingat dunia…mana tak nya…16 kilo sabun aku angkat..belum campur dengan sabun-sabun mandi, pinggan, ubat gigi dan lain-lain….

10 ulasan:

azzey said...

Citarasa Rinduan: Bijaknya umai....tau plak dia nak jwb mcm tu...:)

cikgu isza said...

ayu,
orang perempuan.. bab shopping jer boleh terus jadi wanita besi.. :D

eelobor said...

nampaknya kena tunggu malam nie gak ler nak tgk rombongan cik kiah tuh

CT said...

Bijak Umai...hehehe

Kalamhati said...

amboi soping sakan dia..hehe tunggu pics!tak sabar nak tgk..=)

Citarasa Rinduan said...

azzey--
kalau awak nak kenal umai..awak akan sangka dia 5tahun..siap boleh borak2 macam orang dewasa

Citarasa Rinduan said...

cikgu isza--
ayu setuju sangat2...
selain jadi wanita besi..boleh ganti malek nor...

Citarasa Rinduan said...

eelobor--
suka cik kiah eik....heheheh

Citarasa Rinduan said...

kak ct--
umai nie, kalau dibawa kawan...memang suka dengan orang dewasa...

Citarasa Rinduan said...

kalamhati--
tunggu yer,...ayu dah syer gambar dan entry tu..