CITARASA RINDUAN

Friday, December 10, 2010

Rombongan ke kilang Apollo


Selamat malam…

Pagi tadi rombongan ke kilang Apollo dan lion coporation berjalan dengan lancar…suatu pengalaman yang amat berbeza dari pengalaman sebelumnya…

Aku suka mengikuti rombongan yang dianjurkan oleh kaum ibu-ibu...rasa melayan mereka seperti ibunda sendiri..

Banyak keistimewaan yang diperolehi dari rombongan ini seperti

  1. Mengeratkan hubungan silaturahim
  2. Perasaan berkongsi sesuatu pekara yang baru
  3. Selalu setiap industri, produk hendaklah di beli secara pukal oleh pemborong, namun, dengan mengikuti rombongan ini, kami diberi keistimewaan yang lain
  4. Dapat berkongsi bekalan dan bertukar-tukar cerita
  5. Barangan yang dijual di kilang-kilang dijual lebih murah dari harga dipasaraya

Opsss…ayat ala-ala formal gitu….

Apa kata kita layan dahulu gambar dikilang Apollo…..selepas ini gambar di kilang lion pula……

Gambar sebelum bas datang, bas yang bawa kami bas sekolah......dalam bas....terbaik beb, kalah bas persiaran...langsir ala-ala kat rumah, kusyen ada tudung.....



Dah sampai kilang. Pusing-pusing terus belanjer coklat……..tersusun cantik, lepas 2 rombongan masuk…berselerak….terus susut coklat-coklat tu…

Nampak tak makcik-makcik yang memborong coklat dan biskut………..siapa cepat dia yang dapat....beli jangan tak beli


Ini coklat yang aku borong,..paling best dikilang coklat nie, bau coklat semerbak mengelilingi kami..............sebenarnya rombongan ada 2 bas, satu dari GPW sungai sayong dan satu lagi dari GPW felda pasir raja....


Bayangkan, 88 ahli ibu-ibu termasuk aku dan anak-anak...dalam satu kilang yang dipadati oleh coklat yang memang terkenal...apollo........tak menang tangan nak ambil coklat yang berkenan dihati....last-last aku beli guna bakul...masukkan coklat yang aku gemari...

Time nak bayar...ya ampun...beratur panjang tu............sabor-sabor...benda dah murah...kena tunggu walaupun dalam hati....alahai...cepatlah nak keluar dari bilik kecik nie...hehehehehhe



PS: terasa nak buat contest pendek....tentang harga yang aku bayar terhadap coklat-coklat dan biskut apollo..esok aku start yer, harap-harap ada yang sudi join...

8 ulasan:

azieazah said...

Wow! Baru nak komen kat entri sebelum, pic dah masuk sini.

Amboiii sakannya memborong, tak sakitkah tangan mengendong? Harga borong dari kilang, memanglah murah giler tuh..

Tapi kalu dapat join rombongan macam ni, memang best dan meriah. Seronok leh release tension, disamping belajar tentang perkara baru...

Citarasa Rinduan said...

kak azie

itulah lambat sangat sedekah pada ayu 20 sen...kan entry dah keluar...hahaha

banyak manfaat tau...beli barang kat apollo sikit jer...

karang, jam 10..ayu update ttg kilang lion....selori ko...hahahha

Ati Masrif said...

salam,

wah! best ye dapat gi kilang
dapat beli murah lak tu..

oklah tu buat GA

Citarasa Rinduan said...

salam..ati..
nanti awak join yer..hadiah dah compom coklat2 disimpanan saya

nUmara... said...

nak jugak cekelat apollo!!!
ngeee.. :p
hai kak.. :)

Citarasa Rinduan said...

numara--
mari ambil sendiri..banyak lagi nie..hehehe

cikgu isza said...

ayu,
mak kita kan.. asal ke johor je mesti cerita ttg kilang apollo.. dan2 ajak singgah sama..

Citarasa Rinduan said...

cikgu--
murah kan harga2 yang dijual.

memang berbaloi.
ate..dah besan orng johor..sekali singgah..terus shopping..heheheh