CITARASA RINDUAN

Sunday, December 19, 2010

Perihal bahasa badan pelanggan pada kacamata hati seorang penjual nasi campur

Malam nie, aku nak kongsi dengan korang hasil kajian a.k.a pemerhatian aku terhadap bahasa badan pelanggan yer…pemerhatian nie hanya dilakukan di citarasa rinduan aje yer…

  • Kalau pandang-pandang – sure ada makanan yang belum sampai lagi, “Eik..nasi dah sampai…lauknya mana???”

  • Kalau jeling-jeling – kurang sedap, tukang masak gerenti tak pandai masak… “awat kurang masin nasi goreng aku nie??”

  • Kalau terkedip-kedip – agak lain rasanya, mesti tukang masak malam nie, bos besor…. “sah, bos besor senang hati, turun padang masak mee goreng mamak aku…”

  • Kalau sengih-sengih – mesti dah tangkap suka dengan salah seorang pekerja di kedai makan tu,…. “tadi perasan si budak indon yang namanya limah, minta-minta dia hantar makanan aku lah malam nie”

  • Kalau angkat kepala – mesti kenal dengan bos besor “minta-minta bos kenal aku, boleh sembang cerita hal silam…heheheh”

  • Kalau tunduk bawah – alamak, tapak kasut aku?…bila pulak aku terpijak taik kucing…..habis lantai mozek kedai nie.

  • Kalau dahi bekerut – “aduh…manisnya air sirap nie, ada lori gula eksiden ker pagi tadi?”

  • Kalau tekan perut “ala…lambatnya nasi lemak aku, dah lapor benor nie..semalam tak makan malam pun”

  • Kalau seluk poket, “adik manis, abang nak bayar nie, semua berapa ringgit?”

  • Kalau raba-raba poket, lepas tu berpeluh-peluh , “alamak, tak cukup duitlah nak bayor…habislah kena cuci pinggan kat dapur….huhuhuhu”



PS: selamat lahir ku tujukan kepada salah seorang pekerja citarasa rinduan,ika jumiati namanya….masih bujang…..umur dah 24 tahun…Semoga beliau dipanjangkan usia, diberi kesejahteraan tubuh badan..amin

18 ulasan:

Mat Gebu said...

Tuu diaaa....dari pandang jee dah tau maksud yg tersirat...hehe

alinac lover said...

hehehe

sudah paham ya

Citarasa Rinduan said...

salam.

cik mat gebu
hahahha, itu belum yang kenyit mata...dah teka...nak takel en zalie..

hahahha,.gurau

Citarasa Rinduan said...

yong--
mau tak faham..dah 8 tahun yong..heheh

AZLINA said...

Salam Ayu, owh mcm tu ya! lucu pulak yg sengih2 tu eh?? :))

IMANSHAH said...

memang toke kedai yg sejati ni..tabikk!!

Citarasa Rinduan said...

azlina--
hahhaha, tu cara depa nak takel pekerja saya,,.

hehehehe

Citarasa Rinduan said...

cikgu iman

hahahha...maklumlah pemerhati tegar...

IMANSHAH said...

kalau saya buat2 amik lalat buh dalam makanan?? boleh cam tak lalat saya bawak??ehehehe

Citarasa Rinduan said...

cikgu..

sangat-sangat kenal..
maklumlah..lalat citarasa rinduan...dah ada cop CR..heheheh

IMANSHAH said...

kahkah....

memang handal bab mengenal musuh ni..bagus2

eelobor said...

hehehe, dasyat sekali sampai ke situ di buat kajiannya.

Kalamhati said...

kalu nk pi CR ni kena pakai purdah kasi Sis tak dpt agak reaksi..hahaha

Citarasa Rinduan said...

cikgu iman--
hahahhaha....
kalau dapat komen dari kawan-kawan blogger...badan yang penat pun boleh bertukar jadi besi ko....

thanks sudi jengah blog citarasa rinduan

Citarasa Rinduan said...

eelobor--
itu belum lagi, stail pelanggan utama saya...
kurang masin
kurang manis
tamo ajinamoto
tamo sayur
tamo seafoot..

saya tahu...siap hafal lagi

hahahhahah

Citarasa Rinduan said...

kalam hati--
yang itu...adoi...memang agak sukar
tapikan..ramai-ramai customer CR...ada 2,3 kumpulan yang berpurda ,...tapi, saya kenal..sbb stail makan mereka berbeza

kalau cikgu mai dgn berpurda..sah-sah saya kenal..hahaha

Muhamad Zaki Zafir said...

haha..part berkerut sbb manis tu,betul.hehe.sy ni jnis xthn manis sgt.sedut je air trlbih manis,brkerut dahi. :D

Citarasa Rinduan said...

zaki--
heheheh..tau dah,

so, pulangkan balik air itu..kak ayu ejest balik, lepas tu pekerja yang buat air tu..kak ayu..piat telinga depa,..hehehe