CITARASA RINDUAN

Friday, December 10, 2010

Rombongan ke kilang Lion

Sambung cerita tentang pengalaman rombonganku hari ini…selepas ke kilang apollo….terus ke kilang lion coporation…

Kilang lion, open jualan murah kepada semua pelanggan selama 3 hari bermula jumaat – ahad (10- 12 disember 2010) …

Harga jualan amat murah, untuk sabun serbuk 5 kg hanya dijual RM 20.50…(mana nak dapat kat tempat lain?) soflan untuk 1.8 kilo RM 4.00, sabun basuh pinggan cap senang RM 3.50….murah kan??????? sabun shower jel..RM 9.00 siap dapat free gift wash tangan lagi


(gambar aku borong untuk rumah dan citarasa rinduan), manakala barang-barang yang kecik-kecik tu…hadiah dari kilang lion padaku..

Oleh kerana kawasan jualan dibuka ditempat lapang..ada peluang nak tarik udara banyak-banyak…tapi…ada tapi pulak…heheheheh…tang nak bayor…jauh ko….kena beratur sepanjang 2 km…semput aku bawa barang banyak-banyak, nasib aku masukkan dalam kotak..so, tolak dengan kaki…

Opsss..bukan aku sorang yang buat…semua pelanggan guna skil aku..kalau berpuluh-puluh barang yang kami beli, mana lah kuat kudrat kami nak jinjit guna jari (boleh putus tau…), tapikan ada yang belanjer pukal…ada perkhidmatan troli yang guna jentera tu….

Jom…layan gambar aku disana…walaupun dipenuhi orang, ada aku kesah..tetap nak posing sama teman-teman cik kiah…(hahahhaha…cik kiah lagi dapat nama…eelobor…ko kan suka kan???)



Dah ramai orang…keselamatan perlu diutamakan…bukan setakat kecurian, kelalaian, kecuaian dan kecederaan……mungkin dan akan berlaku...

Sampai ada kes kecederaan….seorang pelanggan wanita dihempap troli tu…sat2..aku google yer……………..ala…tak nampak pulak gambar troli tu, okey dalam gambar ada terselit tapi hanya kerangka tanpa jentera..…jari kaki kiri wanita tu ala-ala remuk pun ada…2 jari oooo...bukan satu...menagis lah wanita tu...

Gambar kerangka troli seperti dibelakang gambar aku dan kawan-kawan umai..

Kesian sangat…aku panggil pihak pengurusan…terus hantar wanita tu ke hospital….nasiblah bukan ahli geng-geng cik kiah kami.....kalau tak nyaya jer kan...


PS: alamak, hujan lah kat luor…..aku nak tidur awal…esok nak niaga…ada kang, bangun lewat….selamat malam….aku dah pekena sabun shower baru, jenama shokubushu (betul ker ejaan.?) harum dan wangi oooooo

11 ulasan:

cikgu isza said...

yang best bacanye kan.. siap ada barang percuma tu.. mcm berbaloi2 jer rasanya..

Citarasa Rinduan said...

cikgu...
selain murah dan jimat...saya rasa tang gift tu....ada pinggan free tau..

Kalamhati said...

seronok baca story Ayu..hehe bestnye semua murah2..sy suka pkai shower gel shokubutsu tu..best

Miss Mirror a.k.a Sam said...

meriahnyaa... ni semua wanita2 dari Tmn Perumahan Ayu ke?

Citarasa Rinduan said...

kalamhati--
RM 9.00 siap gift hand wash,,,

baunya sedap kan..ayu gemarlah

Citarasa Rinduan said...

MM..
nie geng2 ajk GPW dan kemas...
kampung f sungai sayong..

azieazah said...

Produk jenama ni bukan rapat dgn Cik Kiah jer, malah rapat dgn ramai surirumah macam Kak Azie juga. Kami pun guna antara jenama ini.

Nampaknya pasni, hari harilah AYU tu basuh kain, silap-silap basuh keta pun pakai sabun Lion nih.. :)

baru mengaum macam singa dibuatnya!

Citarasa Rinduan said...

kak azie--
harus ayu guna sabun2 yang sedia dibeli..berbaloi ayu menanti beratur panjang dengan penuh barang2..

hahahahha...kalau ayu mengaum.....?
kak azie...20 sen..hhahahhaah

eelobor said...

ejaan salah tuh, sah2 jenama dari siam...hahahahaha

ZACK ENTRY said...

shopping sakan nampak..=P

sekamar rindu said...

salam....kak,

wah bestnya ..di nape dia x buat kat seremban ni..?hehe.leh borong byk2..

:)