CITARASA RINDUAN

Tuesday, December 7, 2010

Semuanya nak cepat.........................

Salam 1 muharam, aku bangun pagi dengan hati yang lapang,.,,selalu kalau bangun pagi…perasaan nak cepat memang tak pernah lari dari hidupku

Nak cepat mandi

Nak cepat buatkan susu umai

Nak cepat sediakan sarapan en zalie

Nak cepat bangunkan pekerja citarasa rinduan

Nak cepat panaskan enjin storm

Nak cepat bawa sorm laju-laju

Sampai citarasa rinduan pun…semua kerja yang aku lakukan semuanya nak cepatcepat..

Tak ada istilah lain kalau aku kata..aku nak cepat…dan cepat….seterusnya nak cepat….hehehhehe


(PIC:tq en google, kalau boleh aku nak cepat….ala-ala nak terbang macam tikus tu..akhirnya nak mengena jerat juga)


Tapi, agak hairan perasaan seminggu dua ini….hati jadi lega..bila bangun, tak ada nak fikir perkara-perkara yang mengusutkan perasaan

Mungkin sudah tiba masanya aku berubah kepada seorang yang redha atas apa yang berlaku..

Ialah….kalau dulu rasa nak cepat, kesudahannya sama jer..tetap rasa lambat

Sekarang bila rasa ala…kejap lagi okeylah tu…kesudahannya mesti rasa selamat..semua kerja rasa berlaku dengan pantas….

Alhamdullilah….mungkin usia sudah semakin matang, tahun baru dah berlalu…aku perlu ada azam yang lebih baik…syukur….aku ada sedikit peningkatan untuk memajukan diri bergelar wanita, ibu dan isteri…

PS: cepat: maksud lain…segera..

(nak kerja, blogging sebentar tunggu pekerja citarasa rinduan uruskan diri....selamat bercuti kawan-kawan....kalau ada kesempatan, singgahlah ke citarasa rinduan)

13 ulasan:

eqbalzack said...

cepat boleh ayu...tapi safety first..ok

salam maal hijrah buat ayu dan keluarga...

eelobor said...

tapi ada gak benda kalu di buat cepat2 tak seronok....

CuteOven said...

yang penting jaga kesihatan...jgn nak cepat aje...takut memudaratkan diri

Lelaki Ini said...

cepat mksudnya..
tangkas, cekap..
hmmm..betul kew ek???

IMANSHAH said...

kalau boleh nak solat pun cepat2..haha masuk je waktu terus solat

cikgu isza said...

salam ayu,
ada kawan saya tu.. buat erja semua nak cepat tapi xda apa yang nak dikejar sangat pun.. dah jadi habit.. sampai ada darah tinggi..

lama2 saya tegur.. saya kata cuba bawa bertenang.. buat kerja biar steady dan hasilnya.. darh tinggi tak serang dah.. :)

Citarasa Rinduan said...

abang ee--
terima kasih ya atas kata-kata abang ee..

salam maal hijrah utk abang ee dan si kembar

Citarasa Rinduan said...

eelobor--
buat cepat kadangkala makin melambatkan..

Citarasa Rinduan said...

cute oven--
setuju...kadangkala pernah tercedera..
itu yang nak adakan azam..nak buat kerja dengan seredhanya..moga3 atas hijrah ke atah selamat akan membuatkan ayu selesa

Citarasa Rinduan said...

lelaki ini--
tangkas dan cekap

rasanya tak sesuai..kalau cepat nie lebih menjurus kepada kearah nak segera, hasilnya mungkin bagus atau tidak

kalau tangkas dan cekap menuju ke arah kebaikan.;insyallah

Citarasa Rinduan said...

cikgu iman--
setuju..nak cepat solat. ada air sembahyang walaupun belum masuk waktunya..kadangkala terkucil..ler..dah rugi kan...

Citarasa Rinduan said...

salam cikgu

itulah..risau juga, kalau nak cepat semua orang dikeliling kita, kita nak depa pun cepat..dapat yang lambat alahai..tak sabor lah..

ayu pun takut kena darah tinggi..alhamdullilah, bt masa ini doktor sahkan saya tiada penyakit ORANG KAYA

terima kasih atas nasihat cikgu itu

azzey said...

CITARASA RINDUAN: Klu x cepat2 mesti jadi lambat kan Ayu..heh3..