CITARASA RINDUAN

Wednesday, December 1, 2010

Aku TAK Suka MANDI pagi

HAHAHAHAH…semasa menaip entry ini…aku dah start senyum sorang-sorang…maklumlah ini kisah semasa aku anak dara sunti..zaman tok kaduk!!!

Akulah manusia dalam rumah yang tak suka mandi pagi…kalau adik beradik aku seawal pagi dah berbau wangi..aku pulak bau air liur basi….

Korang percaya tak, aku akan mandi dalam jam 2 petang…lagilah cuti sekolah adakala tu sampai jam 4 petang, hinggalah adik beradik aku suka ejek aku…lantaklah…janji aku tak campur orang luar atau berkumpul dengan kawan-kawan..

Bangun pagi…gosok gigi, bersihkan muka dan diri ala kadar..terus mengemas, membasuh dan memasak….itu yang aku malas nak mandi awal….nanti tetap bau bawang dan bau masam…(baik punya alasan ko….)

Tapi, rutin tu aku hentikan bila bergelar mahasiswi…malu kat kawan-kawan…hujung minggu tak ada class, diorang melawa ke bukit bendera dan layan wayang kat Pusat membeli belah summit, di Bukit Mertajam.

Kalau aku teruskan hobby tak mandi pagi..gerenti tak ada pakwe nak tackle…hehehehehehe, acah jer…cintaku cinta sejati…hanya di kampong halamanku tercinta..

Agak-agaklah kan!! Antara korang ada hobby yang sama macam aku tak??? Jeng-jeng…jangan malu yer nak kongsi, sajer hiburkan hati dan kenang kisah dulu-dulu….hehehehhehe




PS: sekarang?..awal pagi dah layan badan disirami air telaga..sejuk ko…..

Ibunda kata, kalau kita jadi orang yang pertama mandi pagi…wajah kekal awet muda dan sentiasa berseri-seri..hasilnya???? alhamdullilah, tak perlu produk luar Negara atau suntik kologen…

Orang yang kenal aku tetap panggil aku Ayu…….kan??? hehehehe……




~teringat kisah lucu filem P. Ramlee, antara ayatnya:-

Ayu!!! Mana kakak ko pergi?

Nak tahu rahsia, dua puluh sen!!!!! ~Huhuhuhu

13 ulasan:

man yusoef said...

time skolah dulu..student cina rasanya mmg xsuke mandi pagi...hehe

Sis-Lin said...

hahaha..kita sama le yek..kekeke
tp skrg klu ayu x mandi pagi..mau masam kang lauk-pauk tu semua..muahahahahaha

Kalamhati said...

hihi..sama leee..ngemaih umah puas2 dulu baru la bersiram..kalu mandi awal pun nnt berpeluh balik..rugiii air!ahak

eelobor said...

hahahha....ramai gak tak mandi pagi termasuk kakchik. hihiihihi.

azzey said...

Citarasa Rinduan; Kadang2 terjebak gak dgn mslh ni! Ha3...

sekamar rindu said...

salam...

hahahhaa..kisah time anak dara yang besh,,...

My Little Diary said...

salam,
awak tetap ayu w'pun lazy mandi pagi.. hehe
hurmm... tanya skit, lahir tahun 70-an ke 80-an..

CT said...

Hahaha...incik asben mula2 kenal tau tak?

Mama JnJ said...

selalu hujung minggu memang malas sangat mandi awal hehe

HonEyBuNNy said...

xsuka juga mndi pagi...sejokkkk..uwawwa

Pala Maldini said...

kalau mandi lambat pun.. takde lah sampai jam 2 petang..

Syafiq Rosli said...

sama macam adik perempuan i je..:)

Mas said...

ayu, mas lak dah biasa mandi awal...he..he..tapi adik2 ipar mas paling awal mandi pagi mesti pukul 10....tapi semenjak dah kahwin, mas tengok awal lak mandinya...he..he...macam2 kan...