CITARASA RINDUAN

Sunday, December 5, 2010

Nak tak nak??? Aaah!!! Pergi jugalah…

Salam hari ahad........wah....dah ahad rupanya.......

Nampak gayanya…bila musim cuti sekolah..undangan untuk kenduri kawin dan kenduri berkhatan akan dibuat setiap hujung tahun..Mana-mana tempat buat majlis, termasuklah jiran dikampung, saudara mara dan kawan-kawan satu sekolah.

(pic kawin adik bungsu aku.....20 hb November 2010)

Nak balik kampong bukannya dekat… dah 2 minggu aku asyik balik kampong..tinggalkan citarasa rinduan bawah jagaan FIL dan MIL yang dah uzur benor…risau juga dengan tahap penyakit FIL yang lama menghidap diabetes..sekarang nie dah main suntik ikut perut..4 kali sehari..kesian abah…..

Tapi, nak tak nak…bila dah banyak sangat undangan..aku terpaksa juga pilih yang mana berkenan..lagi-lagi kalau majlis tu julung-julung kali diorang buat, anak pertama atau anak penghabisan…aku akan utamakan dulu..

So, hari ini.. 5 hb Disember aku attend majlis kawin kawan sekolah lamaku…Hasni Zainal namanya…kalau aku attend majlis kawin dia..sure dapat jumpa kembali kawan-kawan sekolah rendah dan menengah semula..(renion tu..heheheheh)

Nak tak nak, selepas memasak lauk pauk..aku teruskan hajat pulang ke kampong semula….karang malam sikit, aku upload pic dan aku kongsi pengalamanku ke majlis kawin sahabatku hasni…Insyallah..



PS: semoga selamat perjalanku pergi dan balik, risau juga kalau jem….ingat citarasa rinduan..ingat FIL dan MIL……

3 ulasan:

eelobor said...

banyak juga undangan yang perlu di penuhi bulan 12 nih

cikgu isza said...

biasalah bulan 12.. bila tiada jemputan.. rasa macam terpinggirlah pula..

azieazah said...

Sebenarnya majlis kahwin ni memang wajar kita hadir meraikan.

Selain eratkan silaturrahim, tentulah kita menyokong dan memeriahkan majlis.

Orang dulu2 ada kata, “bayar derau” maksud lebih kurang, hari ini majlis dia kita pegi.. Esok esok majlis kita, orang pula datang meriahkan.

Seboleh-boleh pergilah majlis kenduri ni apatah lagi kalu kenalan rapat dan saudara mara..

Jangan hampakan tuan rumah. Jenguk muka sekejap pun jadi lah.